גל אור - חברה באמנת השירות בישראל
קופון שלנו כבר הורדתם?

באפליקציה שלנו חדשות, טיפים, קופונים, הזדמנויות, מבצעים עונתיים ועוד המון הפתעות. לחצו על הקישור המתאים.

תרשו לנו לגלות לכם סוד של מקצוענים...

הקדימו תרופה למכה! עם חומר דוחה כתמים מן המומלצים על ידי החברות המקצועיות בארץ ובעולם!
NeverWet חומר פלא לשמירה על ספות, שטיחים ומזרונים נקיים. דוחה מים, אבק, לכלוך, נוזלים, ועוד. קראו עוד כאן »

Rust-Oleum-NeverWet-pack-300x174

ליצירת קשר

ניקוי שטיח תורכי

ניקוי מקצועי של שטיח תורכי

שטיח תורכי אותנטי הוא שטיח המעוגן במסורת שעליה הוא נשען. מאחורי השטיחים התורכיים עומדות הנשים התורכיות שאורגות אותם במשך חודשים ארוכים ולפעמים גם שנים. שטיחים טורקיים ידועים גם בשמם הנוסף "שטיחים אנטוליים", מאחר ורובם מיוצרים בעיר אנטליה שבטורקיה. כמו כל שטיח הנארג בעבודת יד, גם ניקוי שטיחים תורכיים הוא עבודה של מקצוענים. ניקוי שטיח בחברת "גל אור" ישמור על מראה השטיח ועל ערכו שנים ארוכות.

ניקוי שטיחים ניידים
ניקוי שטיחים ניידים

שטיח תורכי – בימים ההם ובזמן הזה

במאה העשרים ואחת, השטיחים התורכיים הם בין השטיחים הנפוצים ביותר בקרב רהיטי הבית וחפצי הנוי בעולם. יש בניהם סוגים שונים, יש שטיחים שנארגו בעבודת יד ויש שטיחים שנארגו במכונה. השטיחים שנארגו בעבודת יד מיוחדים ויקרים יותר ועדינים מאוד. כמו כל שטיח שנארג בעבודת יד, גם בעת ניקוי שטיחים בעבודת יד חשוב לבחור חברה המתמחית בניקוי שטיחים תורכיים.

השטיחים הטורקיים העתיקים ביותר נמצאו כבר בשנת שבעת אלפים לפני הספירה. בחפירות בעיר אנטוליה התגלו אריגים ששימשו לכיסוי הקרקע וגם לחיפוי קירות של בתים. מרבית האריגים שהתגלו מזכירים את העיצוב והצורות המאפיינות את התקופה ההיא.

בעידן המודרני השטיחים הטורקיים נחשבים לשטיחים באיכות מעולה, הם עשויים ממשי או מצמר ויש בהם מוטיבים גיאומטריים או טבעיים כמו ציורים של בעלי חיים, עלים ועצים ועוד.

הצבעים הנפוצים בשטיחים המגיעים מתורכיה הם אדום, צהוב וכחול בגוונים שונים וטכניקת האריגה מתבצעת באמצעות קשר תורכי הכולל אריגת שתי וערב כפולה.

טיפים ועצות טובות שיגרמו לשטיח שלכם להיראות מצוין גם לאחר שנים רבות

ניקוי שטיח תורכי מתבצע באמצעות חומר ניקוי עדינים השומרים על סיבי השטיח ועל צורת האריגה. ניקוי בחומרים חזקים וחריפים עלול לפגוע בסיבי השטיח ולגרום לשטיח נזק בלתי הפיך.

חשוב להקפיד על תחזוקה ועל ניקוי קבוע של השטיח. אחת לשבוע כדאי להבריש אותו באמצעות מברשת בעלת סיבים רכים או לטאטא אותו באמצעות מטאטא עם סיבים רכים. אפשר גם להשתמש בשואב אבק בעוצמה בינונית, אבל לא במברשת המסתובבת. יש לשאוב אבק ממרכז השטיח כלפי חוץ ולהקפיד על כיוון אחיד, רק כך תצליחו לשמור היטב גם על שולי השטיח.

כתמים קלים אשר לנסות לנקות לבד. יש לנקות את הכתם מיד בהיווצרותו באמצעות נייר סופג ומים המדוללים בחומץ לבן או באבקת סוגה לשתיה. אסור לשפשף את הכתם בחוזקה, יש רק להספיג אותו עם נייר סופג ונוזלים ולחזור שוב על הפעולה עם נייר סופג יבש. לא הצלחתם להוציא את הכתם? תנו אנשי המקצוע לעזור לכם. ניקוי אגרסיבי באמצעות חומר ניקוי חזקים, יסיר אולי את הכתם, אך גם ייפגע בשטיח.

אחת לשנה מומלץ למסור את השטיח לחברת ניקוי מקצועית המצוידת בציוד ייעודי ובחומרי ניקוי מתאימים כדי להיפטר מלכלוך המוטבע בשטיח.

הקפידו על הוראות היצרן. אם הורה היצרן על ניקוי יבש, מסרו לניקוי יבש. לעתים אפשר לכבס במכונת הכביסה הביתית שטיחים תורכיים הארוגים במכונה. יש להקפיד על ההוראות, על טמפרטורת המים, על משך הזמן ואף פעם לא לסחוט.

ניקוי שטיח תורכי הוא משימה למומחים. רק מי שמתמחה בתחום ידע להסיר את כל הלכלוך, לשמור על תכונות השטיח, על המראה ועל ערכו הכספי.

 

                  מעונינים לנקות שטיחים מסוג אחר, רוצים עוד אינפורמציה? לחצו כאן.

                     ליעוץ שאלות והזמנות ללא התחייבות, אנא צרו קשר עמנו ונשמח לעזור!

                          גל אור החברה המובילה בארץ בניקוי שטיחים ספות וריפודים.

 

.

 

ניקוי יבש לשטיחים

ניקוי יבש לשטיחים

ניקוי יבש הוא תהליך שבו במקום לנקות עם מים, מבצעים ניקוי שמתבסס על ממיסים וחומרי ניקוי. הסיבה לניקוי יבש נועד למנוע פגיעה באריגים שעלולים להינזק

קרא עוד »

ליצירת קשר מהיר, נשמח לענות על כל שאלה